Wednesday 7 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 103812
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 سپتامبر 2016 - 6:50
0 views بازدید

چگونه با گرسنگی مقابله کنیم؟ کاهش وزن با کنترل گرسنگی

کنترل کردن حس گرسنگی یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن وزن است، در بیشتر اوقات این احساس گرسنگی کاذب است و در صورت کنترل کردن آن میتوانید به راحتی وزن کم کنید. به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بیشتر ما زمان وعده غذای بعدی خودمان را می دانیم اما واکنش ما به گرسنگی باعث می شود به محض اینکه حس گرسنگی به […]


hunger

کنترل کردن حس گرسنگی یکی از بهترین روش‌ها برای کم کردن وزن است، در بیشتر اوقات این احساس گرسنگی کاذب است و در صورت کنترل کردن آن میتوانید به راحتی وزن کم کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بیشتر ما زمان وعده غذای بعدی خودمان را می دانیم اما واکنش ما به گرسنگی باعث می شود به محض اینکه حس گرسنگی به سراغمان بیاید سراغ یخچال برویم تا شکم خود را راضی نگه داریم. خیلی عوامل هستند که بر حس گرسنگی شما تاثیر می گذارند. عواملی چون عادت ها و برنامه های غذا خوردن، نوع غذایی که می خورید و حتی خستگی و استرس هم می تواند عامل گرسنگی شما باشد. ۶ توصیه ای که آورده ام می تواند شما را در کنترل گرسنگی و حس رضایتمندی هنگام غذا خوردن کمک کند.

ساکت کردن شکم

گاهی اوقات استرس شکم شما را به سمت غذاهای ناسالم و هله هوله ترغیب می کند. اما برای اجتناب از این کار چند راه هست که می توانید انجام دهید. تمرین یوگا، ورزش یا حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی کمک می کند که با آن حس بد گرسنگی مقابله کنید. از جلوی دید برداشتن غذاها هم کمک بزرگی می کند.

برنامه ریزی وعده های غذا

درست است که می گویند بهتراست تعداد وعده ها زیاد و مقدار غذا کم باشد اما بهترین راه برای کم کردن وزن و مدیریت حس گرسنگی سه وعده غذایی در روز است. هرچه کمتر فرصت زیاده خوری را داشته باشید بهتر است. وقتی تنها سه وعده غذایی در روز داشته باشید بهتر می توانید قبل از هر وعده، نوع غذا را برنامه ریزی کنید. این همان کاری است که باید انجام دهید. اما وقتی زمان نیاز به غذا می رسد باز هم نمی توانید به شکمتان اعتماد کنید که دقیقا چه چیزی دلش می خواهد. اگر قبل از وعده ها تصمیم بگیرید که چه غذایی را باید بخورید دیگر مغلوب هوس های غیرقابل پیش بینی شکمتان نمی شوید.

صبحانه را کامل بخورید

وقتی در وعده صبحانه چربی، کربوهیدرات و پروتئین بیشتری مصرف کنید در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید. متاسفانه خیلی ها روزشان را با معده خالی شروع می کنند. با یک صبحانه کامل هم در معرض بیماری ها قرار نمی گیرید هم وزنتان را می توانید کنترل کنید.

چربی های سالم بخورید

دلیل پیشنهاد من به خوردن چربی های سالم این است که هم با خوردن آن ها سیر می شوید و هم فرآیند ذخیره چربی در بدنتان صورت نمی گیرد. چربی های سالم شامل پسته، آجیل، روغن زیتون، آووکادو و ماست یونانی است.

تمام روز فیبر بجوید

چونکه فیبرها دیر هضم می شوند و به مدت طولانی در شکم می مانند به شکم حس سیری می دهند و دیگر میل به غذا نخواهید داشت. مصرف فیبر خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سبزی، میوه و غلات کامل بهترین منابع فیبر هستند.

هر وعده پروتئین سالم مصرف کنید

کسانی که غذاهای با پروتئین بالا مصرف می کنند کمتر احساس گرسنگی می کنند. تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل و ماست یونانی سرشار از پروتئین سالم هستند.

ADS



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات