Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 109804
تاریخ انتشار : شنبه 1 اکتبر 2016 - 2:18
0 views بازدید

چگونه جلوی خواب آلودگی بعدازظهر را بگیریم؟

۵ روش ساده برای پیشگیری از خواب آلودگی بعدازظهر؛ درست لحظه‌ای که برای شروع مجدد کارهای ناتمام صبح آماده می‌شوید احساس خواب آلودگی شدید شما را به سمت تخت می‌برد؟ به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ نهار تمام شده، آخرین جرعه از قهوه را ساعاتی پیش نوشیده‌اید و اکنون پلک‌هایتان در حال سنگین شدن هستند. قبل از اینکه نوشابه‌ای بخورید یا به […]


۵ روش ساده برای پیشگیری از خواب آلودگی بعدازظهر؛

afternoon-slump

درست لحظه‌ای که برای شروع مجدد کارهای ناتمام صبح آماده می‌شوید احساس خواب آلودگی شدید شما را به سمت تخت می‌برد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ نهار تمام شده، آخرین جرعه از قهوه را ساعاتی پیش نوشیده‌اید و اکنون پلک‌هایتان در حال سنگین شدن هستند. قبل از اینکه نوشابه‌ای بخورید یا به ‌سمت هله و هوله بروید، از خواب بیدار شوید!

برای جلوگیری از خواب‌آلودگی و سستی بعدازظهر راه‌های ‌بهتری نسبت به یک درمان شیرین که بعدا پشیمانتان می‌کند، وجود دارد. هرچند که اکثر ما برای چرت بعدازظهر وقتی نداریم (و اگر دارید، ما حسودی می‌کنیم!)، چند نکته کوچک برای اینکه هرکس بتواند تا هنگام شام مانند یک زامبی سرحال بماند، را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

بیش از حد کافئین مصرف نکنید.

به جای سفارش یک قهوه‌ی سه‌گانه و سرکشیدن همه‌ی آن در مسیر رفتن به سر کار، وعده‌های کم کافئین را در طول روز مصرف کنید. دکتر هریس آر. لیبرمن، پژوهشگر و روانشناسِ موسسه تحقیقاتی پزشکی محیط زیست ارتش ایالات متحده، می‌گوید: وقتی قهوه‌ایی بزرگ را سریع می‌نوشید، کافئین در جریان خون بیشتر و سریعتر از زمانی که در گستره‌ی زمانی طولانی‌تری مصرف می‌کنید، به حداکثر می‌رسد. بله، اتفاق مشابه‌ای نیز برای نوشابه رخ می‌دهد. دکتر دیوید جی. کلایتون، نویسنده راهنمای سالم برای زندگی ناسالم می‌گوید: یک بطری نوشابه‌ی رژیمی تقریبا به اندازه‌ی یک لیوان اسپرسو کافئین دارد.

نورخورشید کمک می‌کند که صبح‌ها بیدار شوید؛ به‌همین ترتیب، مقداری نور در بقیه روز نیز افت انرژی را به تعویق می‌اندازد. قبل از اینکه احساس تنبلی کنید، حدود ظهر، یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید، ترکیبی از نور خورشید و ورزش نمی‌تواند شکست بخورد. اگر نمی‌توانید بیرون بروید، کنار یک پنجره بنشینید و به بیرون نگاه کنید، بهترین کار همین است.

از چربی، شکر و روغن پرهیز کنید.

مغز شما از گلوکز به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند، پس هنگامی که قند خون شما کاهش می‌یابد، توانایی‌های ذهنی شما نیز کاهش می‌یابد. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مقداری شکر بلااستفاده را، مانند غذاهای چرب به خون می‌فرستند که تنها باعث افزایش وزن می‌شوند. در عوض، مطمئن شوید که هر وعده غذایی به‌شکل متعادلی حاوی غلات سبوس‌دار، چربی‌های اشباع نشده، میوه‌ها و سبزیجات باشد. در زمان میان‌وعده، به جای کوکی و یا چیپس، یک موز با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی افزایش دهنده‌ی انرژی حاوی مواد معدنی پتاسیم و منیزیم را انتخاب کنید.

در دفتر کارتان گل و گیاه نگه‌دارید.

کمی سرسبزی می‌تواند مغز شما را بیدار کند. محققان A&M تگزاس دریافتند داوطلبانی که گلدانی از گل‌های پرطراوت را روی میزشان نگه می‌‌داشتند، درکنار گیاهان سبز در جاهای دیگر دفتر، ایده‌های خلاقانه‌تری نسبت به یک محیط بدون گیاه خلق می‌کنند.

آب بیشتری بنوشید.

دکتر ُودسون مرل، مدیر اجرایی مرکز زنجیره‌ای سلامت و شفا در مرکز پزشکی بث اسرائیل در نیویورک می‌گوید، نیمی از افرادی که از خستگی شکایت می‌کنند، درحقیقت دچار کم آبی هستند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پرانرژی بودن و تمرکز بیشتر، نوشیدن آب کافی است. هدف



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات