Friday 9 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 39369
تاریخ انتشار : شنبه 5 مارس 2016 - 8:10
2 views بازدید

چگونه فرد خوشحالی باشیم؟

گیگر : طبق یک تحقیق، خوشحالی بر روی کاهش سطح کورتیزول که همان هورمون استرس است و با بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و بیماری‌های خودایمنی ارتباط دارد، تأثیر مثبت می‌گذارد. با این حال، اگر خوشحالی را به طور مداوم حس نمی‌کنید، چه باید کرد؟ متخصصین معتقدند شما می‌توانید از طریق مدیتیشن به خوشحالی دست یابید؛ زیرا مدیتیشن به شما زمان می‌دهد تا […]

گیگر :

طبق یک تحقیق، خوشحالی بر روی کاهش سطح کورتیزول که همان هورمون استرس است و با بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و بیماری‌های خودایمنی ارتباط دارد، تأثیر مثبت می‌گذارد. با این حال، اگر خوشحالی را به طور مداوم حس نمی‌کنید، چه باید کرد؟
متخصصین معتقدند شما می‌توانید از طریق مدیتیشن به خوشحالی دست یابید؛ زیرا مدیتیشن به شما زمان می‌دهد تا فکر کنید، به آرامش درونی دست یابید و ارزیابی درستی از جایگاه فعلی خود در زندگی و هدفتان داشته باشید. همچنین طبق یک تحقیق که در مؤسسه جاما اینترنال مدیسن انجام شده، مدیتیشن به کاهش استرس کمک کرده و علائم اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد.
اگر می‌خواهید یک بار هم که شده مدیتیشن را به کار بگیرید، با ما همراه باشید تا نحوه مدیتیشن برای دستیابی به خوشحالی را با شما در میان بگذاریم.

۱. اولین چیزی که صبح به آن فکر می‌کنید، موضوعی خوشایند و خوشحال‌کننده باشد. افراد معمولاً صبح‌ها خود را در آینه نگاه می‌کنند و به تمام چیزهایی که دوست دارند در مورد خود تغییر دهند، فکر می‌کنند. این انتخاب شماست که به چه چیزی فکر کنید. با خود عهد کنید که فکری متفاوت در مورد خود داشته باشید و خوشحالی را اولین کار خود بدانید. توصیه می‌کنیم به جای تماشای تلویزیون به یک آهنگ شاد گوش دهید. فهرستی از آهنگ‌های مثبت تهیه نمایید تا روحیه خود را افزایش دهید. اگر چند دقیقه زمان دارید، بنشینید و در حین گوش دادن به آهنگ، تعمق کنید.
۲. فکرهای منفی را از سرتان بیرون کنید. اگر افکار منفی یا مخرب در مورد خودتان و دیگران دارید، بهتر است روش بیرون ریختن را به کار بگیرید. در این روش یک دستبند لاستیکی به دست خود می‌بندید و هر بار فکری منفی به ذهنتان آمد، دستبند را کشیده و رها می‌کنید. این کار به شما کمک می‌کند افکار منفی را از ذهن خود خارج کنید.

۳. کودک درون خود را رها کنید. هر بار در مورد مسئولیت‌ها و تعهداتتان استرس گرفتید، از این دنیا دور شوید، کامپیوتر و گوشی خود را خاموش کنید و به کودک درونتان بپردازید. زمانی که افراد کودکانه رفتار می‌کنند، ظرفیت کنجکاوی و خلاقیتشان افزایش می‌یابد. سعی کنید در میانه روز یک وقفه رویایی برای خود ایجاد کنید، بنشینید و ۵ الی ۱۰ دقیقه در مورد تجربه‌ای جذاب که همواره دوست داشتید انجام دهید، فکر کنید. ذهن خود را به روی کارهای احمقانه باز کنید و لذت ببرید. انرژی کودکانه دیدگاهی مثبت‌تر فراهم می‌آورد و تنش را تسکین می‌دهد.

۴. بخوابید تا ذهنتان ترمیم شود. برای دستیابی به سلامت ایده‌آل باید خوب بخوابید؛ اما اغلب اوقات افراد فراموش می‌کنند خوابیدن یک تمرین روحی است و از نظر عاطفی و ذهنی مفید واقع می‌شود. برای این که راحت بخوابید از این روش استفاده کنید؛ روی رختخوابتان صاف بنشینید و طوری نفس بکشید که انگار سکه‌ای را به شکل ایستاده میان لب‌هایتان نگه داشته‌اید. از طریق بینی دم و بازدم کنید. این چرخه را به مدت ۱ دقیقه ادامه دهید.

cover

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات