Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 14135
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 نوامبر 2015 - 11:16
5 views بازدید

چگونه هورمون‌ها را متعادل کنیم؟

گیگر : گاهی افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند از علائمی مانند کم‌پشت شدن مو، ناخن‌های شکننده، جوش‌های پوست، خواب بی‌کیفیت، خستگی، یبوست، اختلال جنسی یا قاعدگی و افزایش وزن شاکی هستند. تمام این علائم نشان‌دهنده انواع مختلف عدم تعادل هورمونی هستند. به عنوان مثال، خستگی و بی‌خوابی نشان می‌دهند که غدد فوق‌کلیوی همان‌هایی که هورمون استرس را ترشح می‌کنند، دچار مشکل شده‌اند. خستگی همراه […]

گیگر :

گاهی افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند از علائمی مانند کم‌پشت شدن مو، ناخن‌های شکننده، جوش‌های پوست، خواب بی‌کیفیت، خستگی، یبوست، اختلال جنسی یا قاعدگی و افزایش وزن شاکی هستند. تمام این علائم نشان‌دهنده انواع مختلف عدم تعادل هورمونی هستند.

به عنوان مثال، خستگی و بی‌خوابی نشان می‌دهند که غدد فوق‌کلیوی همان‌هایی که هورمون استرس را ترشح می‌کنند، دچار مشکل شده‌اند. خستگی همراه با یبوست، کم‌پشت شدن مو، ناخن‌های شکننده و افزایش وزن نشان‌دهنده مشکلات تیروئیدی هستند. مشکلات مربوط به دوره قبل از یائسگی و قاعدگی نشان‌دهنده عدم تعادل استروژن، پروژسترون و تستوسترون یا هورمون‌های جنسی هستند. افزایش وزن و خستگی اغلب نشان‌دهنده ترکیبی از سه عدم تعادل هورمونی مذکور هستند.

با این حال، افزایش وزن ممکن است نتیجه رژیم غذایی سرشار از شیرینی و نشاسته باشد. در چنین مواقعی معمولاً عدم تحمل کربوهیدرات مسئول افزایش وزن است که نشان‌ می‌دهد هورمون انسولین درست کار نمی‌کند. بسیاری از بیمارانی که اضافه‌وزن دارند، نسبت به انسولین تا حدودی مقاوم هستند و به اندازه‌ای کربوهیدرات مصرف می‌کنند که بدنشان نمی‌تواند بسوزاند.
در کل اگر چنین علائمی دارید و احساس خوبی ندارید، مشکلی وجود دارد و این علائم را نمی‌توان به پای افزایش سن گذاشت. این علائم نشان می‌دهند هورمون‌های شما از تعادل خارج شده‌اند و بایستی مجدداً به حالت تعادل برسند. حتی اگر پزشک پس از آزمایش غدد درون‌ریز، تیروئید و قند خون اظهار داشت که مشکلی وجود ندارد، احتمال دارد تعادل هورمون‌هایتان در حالت بهینه نباشد. بهتر است به جای اینکه با این علائم زندگی کنید، ۱۰ روش زیر را به کار بگیرید تا هورمون‌ها به حالت تعادل بهینه درآیند.

  • مصرف نشاسته و شیرینی را متوقف کنید.
  • سعی کنید مصرف غلات، لوبیاجات و میوه‌های سرشار از شکر را به مدت ۲ هفته کاهش دهید.
  • چربی‌های سالم بیشتری مصرف کنید.
  • با ریزاندامگان همزیست خود رفتار بهتری داشته باشید. مواد غذایی مخمری حامی سیستم ایمنی و فیبر مؤثر برای شکم زیاد بخورید تا از باکتری‌های خوب روده حمایت کنید و باکتری‌های بد را تحت کنترل درآورید. این موضوع نه تنها به هضم و دفع راحت کمک می‌کند، بلکه عملکرد هورمون‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.
  • از مصرف مواد غذایی واکنش‌پذیر و تحریک‌کننده بپرهیزید؛ مواد غذایی مانند شکر، گلوتن، مواد غذایی فرآوری شده و کم‌ارزش.
  • بیشتر و بهتر بخوابید. سعی کنید شب‌ها ۷ الی ۸ ساعت بخوابید.
  • مواد شیمیایی را از زندگی خود حذف کنید.
  • مصرف داروها را به حداقل برسانید. مصرف مداوم داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی به ریزاندامگان همزیست بدن فشار می‌آورد و هورمون‌ها را از تعادل خارج می‌کند.
  • سعی کنید استرس نداشته باشید. زندگی همواره پر از چالش‌ها و استرس‌های متناوب است. به خاطر داشته باشید که مه استرس را از روی سرتان کنار بزنید. به عنوان مثال یک فیلم خنده‌دار ببینید و قهقهه‌زنان بخندید، آهنگ شادی بگذارید یا یک شب بیرون بروید و خوش بگذرانید. چند تمرین یوگا و مدیتیشن را نیز به این روند اضافه کنید تا هم آرامش پیدا کنید و هم هورمون‌های خود را به حالت تعادل درآورید.

cover

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات