Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 103066
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 سپتامبر 2016 - 13:24
0 views بازدید

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

چاق شدن شاید برای همه افراد جامعه یک هدف نباشد اما خیلی از ما به دنبال افزایش چند کیلویی وزن خود هستیم در این مقاله میخواهیم روش های چاق شدن یا افزایش وزن را مورد بررسی قرار دهیم. به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ پوست و استخوان بودن باعث مضطرب شدن شما می‌شود و احساس ضعف و ناتوانی را به شما القا می‌کند. […]


gain weight

چاق شدن شاید برای همه افراد جامعه یک هدف نباشد اما خیلی از ما به دنبال افزایش چند کیلویی وزن خود هستیم در این مقاله میخواهیم روش های چاق شدن یا افزایش وزن را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ پوست و استخوان بودن باعث مضطرب شدن شما می‌شود و احساس ضعف و ناتوانی را به شما القا می‌کند. افزایش وزن می‌تواند به شما کمک کند که عملکرد ورزشی و استقامت‌ بدن‌تان بهتر شود. برای داشتن سلامت مطلوب، بکوشید به جای چربی، عضله به اندام‌تان اضافه کنید. استفاده از برخی راهکارها در سبک زندگی‌تان به شما کمک خواهد کرد که وزن‌تان را افزایش بدهید.

همچنین بخوانید: چگونه چاق شویم؟

۱. کالری‌ دریافتی‌تان را افزایش دهید.

اگر دریافت کالری‌تان را افزایش ندهید قادر به افزایش وزن‌تان نخواهید بود. آنتونی الیس از مجله‌ی آیرون (Iron) پیشنهاد می‌دهد که ۱۸ برابر وزن خودتان کالری مصرف کنید (وزن‌تان را به پوند تبدیل کنید و رقم به‌دست آمده را در ۱۸ ضرب کنید). پانصد کالری اضافه در روز هفته‌ای یک پوند به وزن‌تان اضافه خواهد کرد.

۲. مواد غذایی پر کالری بخورید.

افزایش وزن مستلزم این است که به دنبال غذاهای پرکالری باشید. به جای این‌که برای ناهار یک سوپ تهیه شده از آب گوشت باشید، خوراک لوبیا بخورید. برای میا‌ن‌وعده به جای ذرت بوداده، آجیل و به جای انگور کشمش بخورید.

۳. میان‌وعده

کسی که می‌خواهد افزایش وزن داشته باشد، نباید از هیچ وعده‌ای صرف نظر کند. با داشتن میان‌وعده در ساک باشگاه یا کوله‌پشتی‌تان مطمئن خواهید بود که همیشه چیزی برای خوردن دارید، حتی اگر یک وعده غذای کامل در دسترس‌تان نباشد. آجیل مخلوط، شکلات‌، و کراکرهای سبوس‌دار میان‌وعده‌هایی قابل حمل و فاسدنشدنی هستند.

۴. زود به زود غذا بخورید.

اضافه کردن چند وعده به وعده‌های اصلی کالری دریافتی روزانه‌تان را افزایش می‌دهد. زود به زود خوردن راهکار دیگری است که می‌تواند دریافت کالری‌تان را افزایش دهد. خوردن ۶ یا ۷ وعده غذای حسابی، به جای خوردن سه وعده‌ی اصلی، روش دیگری برای افزایش وزن است که کمک‌تان می‌کند به نتیجه برسید.

۵. چربی‌ غیراشباع بخورید.

انجمن قلب امریکا به مردم توصیه می‌کند که مصرف چربی‌های اشباع شده و روغن‌های ترانس را محدود کنند، و روی چربی‌های غیراشباع مفید برای قلب تمرکز کنند. چربی به لحاظ کالری متراکم است و هر گرم آن ۹ کالری دارد- بنابراین آن را برای اطمینان بیش‌تر به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید. کسی که قصد دارد وزن خود را افزایش بدهد می‌تواند پاستا همراه با روغن زیتون و نان تست همراه با کره‌ی بادام‌زمینی بخورد یا تکه‌ای آووکادو روی ساندویچ‌های‌اش بگذارد.

۶. تمرینات قدرتی

وزنه‌برداری به ایجاد توده‌ی عضلانی بدون چربی کمک می‌کند. استفاده از هالتر و دمبل در وزن‌های بالا- باعث می‌شود روی عضلات فشار ایجاد شود؛ به این ترتیب عضلات باید خودشان را ترمیم کنند و بزرگ‌تر و قوی‌تر شوند. تمارین ورزشی‌تان را با تغذیه‌ی کافی تکمیل کنید تا مطمئن شوید که کالری دریافتی‌تان از طریق ورزش کم نمی‌شود.

۷. نوشیدنی‌ها

شیر، آب‌میوه و اسموتی‌ها را به عنوان یک جایگزین پرکالری برای آب مصرف کنید. از سودا و نوشابه‌های شیرین بپرهیزید، زیرا در کنار کالری، هیچ مواد مغذی ندارند.

۸. هله هوله

شاید هله هوله‌ها کالری زیادی داشته باشند، اما مواد مغذی کمی دارند. خوردن بیش از اندازه‌ی غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها، قندهای تصفیه شده و کربوهیدارت‌های باعث افزایش وزن خواهند شد اما این افزایش وزن از طریق چربی است، نه از طریق تشکیل عضلات بدون چربی.

۹. نشاسته

سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی شیرین، نخود فرنگی و ذرت کالری بیشتری نسبت به سبزیجات سبز برگ‌دار دارند. کربوهیدرات‌ها که غنی از غلات کامل هستند معمولا مایه‌دارتر هستند و کالری، فیبر و مواد مغذی بیش‌تری در مقایسه با آردهای تصفیه‌شده ارائه می‌دهند.

۱۰. تمرینات قلبی-عروقی

تمرین‌های قلبی-عروقی ملایم می‌تواند باعث تحریک اشتها شود. حتی کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند باید برای بهبود سلامت قلب و ریه، فعالیت‌های هوازی انجام دهند.

ADS



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات