Saturday 3 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 33169
تاریخ انتشار : جمعه 19 فوریه 2016 - 2:23
3 views بازدید

چگونه یک سخنرانی اثربخش داشته باشیم؟

سخنرانی در مقابل جمع که برای بسیاری افراد همانند کابوسی بی‌پایان است با درایت و راهکارهایی به موفقیتی لذت‌بخش تبدیل می‌شود. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعداد سخنرانانی که بتوانند به خوبی در مقابل بینندگان زیادی تاثیرگذار سخنرانی کنند و آن‌ها را به صحبت‌های خود جذب کنند بسیار کم است. همواره افراد سخنرانی را دشوار و دلهره‌آور می‌دانند در صورتی […]

سخنرانی در مقابل جمع که برای بسیاری افراد همانند کابوسی بی‌پایان است با درایت و راهکارهایی به موفقیتی لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعداد سخنرانانی که بتوانند به خوبی در مقابل بینندگان زیادی تاثیرگذار سخنرانی کنند و آن‌ها را به صحبت‌های خود جذب کنند بسیار کم است. همواره افراد سخنرانی را دشوار و دلهره‌آور می‌دانند در صورتی که با به‌کارگیری چند ترفند موثر و کمی درایت می‌توان آن را به یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی تبدیل کرد.

مراقب حالت بدن و ایستادن خود باشید

بسیاری افراد هنگام سخنرانی مدام سر خود را پایین می‌اندازند و به گوشی همراه خود نگاه می کنند که این کار علاوه بر اینکه حالت بدن را به هم می‌زند موجب به هم خوردن تمرکز شما می‌شود و در نهایت منجر به سخنرانی ضعیفی می‌شود.

مطالعات بسیاری نشان داده است افرادی که هنگام سخنرانی سر خود را بالا می‌گیرند، شانه‌هایشان را به عقب می‌دهند و پاهایشان را به اندازه عرض شانه باز نگه می‌دارند موفق‌تر هستند. این حالت‌ها باعث می‌شود فرد با اعتماد به نفس بیشتر و تاثیزگذارتر سخنرانی کند.

قبل از سخنرانی به سرویس بهداشتی مراجعه کنید

به نظر ساده و ابتدایی می‌آید اما رفتن به سرویس بهداشتی و تخلیه مثانه می تواند تا حد زیادی اضطراب شما را کاهش دهد. بهتر است همه عوامل اضطراب‌زا را قبل از سخنرانی برطرف کنید تا طی سخنرانی ذهن شما را مشغول نکند و تمرکزتان را بر هم نزند.

چند نفس آرام و منظم مثل مسکن شما را آرام می‌کند

قبل از سخنرانی تمرین کنید تا نفس‌هایتان منظم، عمیق و آرام باشد. از این طریق هم سیستم عصبی شما آرام می‌شود و هم آرام نفس کشیدن باعث می‌شود حداقل از دور با اعتماد به نفس به نظر بیایید. سعی کنید در هر نفس با خود عبارت «آرام باش» را تکرار کنید و تلاش کنید تا با این کلمه ارتباط برقرار کنید. اگر چند روز قبل از سخنرانی این نوع نفس کشیدن را تمرین کنید روز سخنرانی ناخودآگاه این طور نفس می‌کشید.

قبل از سخنرانی مراقب غذاهایی که می‌خورید باشید

برخی غذاها همچون شیر نفخ‌آور هستند و ممکن است موجب ناراحتی شما شوند و برخی مواد غذایی مانند قهوه ممکن است موجب خشک شدن گلو و تارهای صوتی شوند. بهتر است از خوردن این دسته غذاها و نوشیدنی‌ها قبل از سخنرانی اجتناب کنید. به جای آن‌ها سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که قابل هضم و سبک هستند.

آمادگی خود را تقویت کنید

از آنچه می‌خواهید راجع به آن سخنرانی کنید آگاهی و اطلاعات کامل بدست آورید و بر روی آن موضوع تسلط کافی داشته باشید تا از این طریق بااعتماد به نفس و موثر سخنرانی کنید. گاهی اوقات ترس از تسلط نداشتن راجع به موضوع سخنرانی اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورد و کامملا سخنرانی‌تان را با شکست روبه‌رو می کند.

بدترین اتفاق ممکن را تصور کنید

یکی از روش‌های افزایش اعتماد به نفس فکر کردن به بدترین اتفاقی است که ممکن است طی سخنرانی اتفاق بیفتد. از این طریق می‌توانید نقاط ضعف و مشکلات خود را بشتاسید و برای از بین بردن ان‌ها تلاش کنید.

منبع: Prevention

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات