Wednesday 7 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 98491
تاریخ انتشار : جمعه 26 آگوست 2016 - 6:35
0 views بازدید

کدام کمپانی خودروسازی در شرایط پسابرجام پیشگام است؟

از وقتی شرایط پسابرجام در ایران القا شده است و در هر محفلی حرف از آن به میان می آید، وضعیت صنعت خودرو یکی از مهم ترین مسائل زیر مجموعه آن به حساب می آید. چند ماه بعد از این واقعه تاریخی شاهد بودیم که خودروسازان به نامی پا به بازار ایران گذاشتند و هر از چندگاهی محصولی را برای مردم در نظر می گیرند. […]

از وقتی شرایط پسابرجام در ایران القا شده است و در هر محفلی حرف از آن به میان می آید، وضعیت صنعت خودرو یکی از مهم ترین مسائل زیر مجموعه آن به حساب می آید.

چند ماه بعد از این واقعه تاریخی شاهد بودیم که خودروسازان به نامی پا به بازار ایران گذاشتند و هر از چندگاهی محصولی را برای مردم در نظر می گیرند. برخی مواقع خودروسازان چینی هم حضورشان در ایران پر رنگ می کردند تا از غافله عقب نمانند. پژو برنامه ای برای واردات و مونتاژ چند محصول را در بازار ایران دارد و هر چند روز یک بار تیتر اخبار می شود. سیتروئن نیز مانند برادارن فرانسوی خود با کلی کش و قوس بالاخره همکاری خود را با سایپا آغاز و در نمایشگاه خودرو مشهد، چهار محصول را به بازار ایران معرفی کرده است. فولکس واگن هنوز تکلیف فعالیت آن با شرکت های ایرانی مشخص نشده است، جز خبرهایی به حساب می آید که تنها گفتن احتمال حضورش، کلی حاشیه به وجود می آورد.

واردکنندگان خودرو هم به دنبال اخذ برندهای جدید هستند و گاهی برای آوردن محصولات به روز با هم رقابت می کنند. ولی در این میان، نام کمپانی فرانسوی وجود دارد که گویا از همه خوش قول تر است و طبق برنامه خود با کمترین حاشیه به سمت جلو حرکت می کند. رنو به عنوان یک کمپانی خودروسازی فرانسوی که این روزها سهم زیادی در بازار اروپا دارد، با کمترین جنجال و حاشیه خبری راه خود را ادامه می دهد. امسال شاهد هستیم که از برند رنو در ایران محصولات متنوعی عرضه می شود.

رنو داستر دو دیفرانسیل، تلیسمان، کلیو و کولئوس نسل جدید خودروهایی هستند که در قابل محصولات وارداتی به بازار ایران می آیند. رنو ساندرو استپ وی و تندر۹۰ فیس لیفت هم به عنوان دو محصول ارزان قیمت رنو به صورت مونتاژ داخل روانه خیابان ها می شود. بدیهی است که با آغاز شرایط پسا برجام، امور مربوط به رنو نیز در بازار ایران تسهیل یافته است و مانند هر کمپانی دیگری برنامه های خود را برای جاده های ایران تدوین می کند. ولی مسئله ای که این روزها بارز شده است، نحوه فعالیت و نتیجه آن است.

رنو فرانسه از شرایط پسابرجام به درستی استفاده کرده است و تنها در سال ۹۵، ۶ محصول جدید را به بازار ایران معرفی می کند. این روزها محصولات رنو برای بازار ایران آماده معرفی هستند و نمایندگان این برند در ایران، در حال برگزاری تست های آزمایشی برای آن ها هستند. همچنین نگرش جدید و صحیح تر رنو برای بازار ایران، احتمالا در نیمه دوم سال ۹۵ مشهود می شود. زیرا برخی شنیده ها حاکی از آن است که قیمت محصولات جدید رنو در ایران رقابتی و تا حد زیادی منطقی در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال رنو کلیو به عنوان یک هاچبک فرانسوی قیمتی بین ۷۲ الی ۸۵ میلیون تومان را دارد و به موتور ۱٫۲ لیتری توربو ۱۲۰ اسب بخار با گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز است و امکانات رفاهی به نسبت کاملی دارد. از طرفی تندر۹۰ فیس لیفت اتوماتیک احتمالا با قیمت رقابتی وارد بازار می شود و شاید کمتر از ۵۰ میلیون تومان، بهای آن اعلام شود.

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

 

 

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات