Friday 9 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 40226
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مارس 2016 - 7:12
4 views بازدید

کشف رد پای میان افزار GameWorks انویدیا در مشکلات تکنیکی بازی Gears of War Ultimate Edition

چندی پیش علاقه مندان سری بازی های Gears of War شاهد انتشار نسخه ای باز سازی شده از نخستین عنوان از این سری تحت نام Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC بودند. اثری که توسط شرکت مایکرو سافت برای کامپیوتر های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 عرضه شده و به طور اختصاصی تنها از طریق فروشگاه آنلاین این ویندوز در اختیار […]

کشف رد پای میان افزار GameWorks انویدیا در مشکلات تکنیکی بازی Gears of War Ultimate Edition

چندی پیش علاقه مندان سری بازی های Gears of War شاهد انتشار نسخه ای باز سازی شده از نخستین عنوان از این سری تحت نام Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC بودند. اثری که توسط شرکت مایکرو سافت برای کامپیوتر های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 عرضه شده و به طور اختصاصی تنها از طریق فروشگاه آنلاین این ویندوز در اختیار علاقه مندان این بازی بر روی پلتفرم PC قرار گرفته است. با این حال مشکلات تکنیکی عجیبی که بازی Gears of War Ultimate Edition در امر اجرا توسط برخی کارت های گرافیکی شاخص حاضر در بازار با آن دست به گریبان بود حرف و حدیث ها و حاشیه های فراوانی را پیرامون این اثر پدید آورد و از تبدیل شدن این بازی به پدیده ای نوین در دنیای بازی های کامپیوتری جلوگیری کرد. مشکلاتی که حال برخی از بررسی ها نشان از این دارند که به موجب وجود تکنیک های میان افزار اختصاصی شرکت انویدیا یعنی GameWorks در بازی Gears of War Ultimate Edition پدید آمده اند.

 

 

شاید بزرگ ترین وجه تمایز بازی Gears of War Ultimate Edition نسبت به سایر عناوین حاضر در بازار را بتوان بهره گیری این اثر از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 دانست. امری که بازی Gears of War Ultimate Edition را به نخستین بازی کاملی که از قابلیت های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود پشتیبانی می کند تبدیل ساخته است. البته پیش از این شاهد انتشار نسخه ی آزمایشی از بازی Ashes of the Singularity در دنیای بازی های کامپیوتری بودیم. اثری که اگر چه برای نخستین بار و پیش از تمامی بازی های کامپیوتری نسل حاضر از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده کرده است اما هنوز شاهد انتشار نسخه ی کامل و غیر بتای آن نیستیم. هر چند که بازی Gears of War Ultimate Edition از ویژگی های متعدد مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در بخش تکنیکی خود بهره می برد، اما این بازی در امر اجرا بر روی بسیاری از کارت های گرافیک شاخص برند AMD (به خصوص در تنظیمات گرافیکی بالا و تحت کیفیت های تصویری بالا تر از Full HD) کاستی های فراوانی را از خود به نمایش گذاشته که می توان ادعا کرد وجود شان کام بسیاری از چشم انتظاران این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی را تلخ کرده است. مشکلاتی که پس از بررسی های ابتدایی مشخص شد که برخی از آن ها به وجود تکنیک AO در بازی Gears of War Ultimate Edition مربوط می شوند. پس از بروز مشکلات فراوان تکنیکی که در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition (و به طور عمده بر روی کارت های گرافیک AMD) شاهد پدید آمدن شان بودیم در همین مدت کوتاه پچ هایی برای حل این مشکلات عرضه شد. پچ هایی که تمامی آن ها قابلیت AO را به شکل خودکار در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر فعال می سازند. و این موضوع در حالی صورت می گیرد که پیش از عرضه ی پچ های ترمیمی مذکور تجربه کنندگان بازی Gears of War Ultimate Edition به هنگام تجربه ی این بازی در کیفیت های تصویری و تنظیمات گرافیکی بالا ناگزیر از فعال سازی تکنیک AO بودند.

 gowue1

در واقع بررسی های بیشتری که پیرامون فرآیند اجرایی بازی Gears of War Ultimate Edition صورت گرفته است نشان از این دارند که مشکلات به وجود آمده برای کارت های گرافیک AMD ریشه در وجود تکنیک HBAO+ داشته اند. تکنیکی اختصاصی از میان افزار GameWorks که نه سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition خبر از وجود آن در ساختار گرافیکی این بازی داده بودند و نه این که در منوی تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition هیچ نشانی از وجود آن یافت می شود. به عبارت بهتر با مراجعه به تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition تنها به تنظیمات مربوط به فعال یا غیر فعال ساختن تکنیک AO بر می خوریم و در بخش مذکور هیچ نشانی از حضور HBAO+ وجود ندارد. در واقع با فعال شدن تکنیک AO در بخش تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition تکنیک HBAO+ به شکل خودکار فعال شده و در خروجی کارت های گرافیک AMD تاثیر منفی از به جا می گذارد. و نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که پچ های ترمیمی بازی Gears of War Ultimate Edition تنها با غیر فعال ساختن تکنیک HBAO+ (که در بخش تنظیمات این بازی در قالب نام AO طبقه بندی شده است) مشکلات فنی این بازی را برای محصولات برند AMD بر طرف می سازند. در واقع وجود تکنیک اختصاصی HBAO+ در ساختار گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition پیش از این تنها در آستانه ی انتشار این بازی برای پلتفرم PC توسط شرکت انویدیا (و در هنگام معرفی درایور های اختصاصی کارت های گرافیک این شرکت به منظور اجرای بهینه ی بازی Gears of War Ultimate Edition) تایید شده بود و سازندگان این بازی تا پیش از به بار آمدن مشکلات مذکور و مشخص شدن سبب ساز اصلی آن ها یعنی تکنیک HBAO+ هیچ اشاره ای به وجود این تکنیک انحصاری انویدیا در ساختار تکنیکی بازی Gears of War Ultimate Edition نکرده بودند. در کنار این مسئله نکته ی عجیب دیگری که می توان در رابطه با نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition به آن اشاره کرد عدم وجود امکان غیر فعال ساختن ویژگی PhysX در این بازی است. گفتنی است که قابلیت PhysX از دیرباز در ساختار فنی بسیاری از بازی های کامپیوتری مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به دارندگان کارت های گرافیک شرکت انویدیا این امکان را داده است تا بتوانند فیزیک اجسام را در درون محیط بازی های کامپیوتری مورد علاقه ی خود بهتر تجربه نمایند. با این حال برای آن دسته از گیمر هایی که به دلیل بهره مند نبودن از کارت های گرافیک شرکت انویدیا امکان برخورداری از قابلیت های مبتنی بر PhysX را در بازی های کامپیوتری خود نداشته اند همواره این امکان مهیا بوده است تا بتوانند این قابلیت را در بخش تنظیمات گرافیکی بازی ها (یا از طریق گیم لانچر برخی بازی های کامپیوتری) غیر فعال سازند.

 gowue2

اما در کمال تعجب چنین امکانی در بازی Gears of War Ultimate Edition در اختیار گیمر ها قرار نگرفته است تا آن دسته از مخاطبان این بازی که به دلیل بهره گیری از کارت های گرافیک برند AMD قادر به برخورداری از قابلیت های مبتنی بر PhysX نیستند بتوانند این امکان را در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر فعال سازند. جالب این جاست که حتی از طریق دستکاری فایل های سیتمی بازی Gears of War Ultimate Edition نیز نمی توان قابلیت PhysX را در این بازی غیر فعال ساخت و هر گونه تغییری در فایل های یاد شده (با توجه به اتصال این بازی به سرور های مایکرو سافت در هنگام اجرا) به طور خودکار غیر فعال و بی اثر خواهد شد. و نکته ی مهم این جاست که غیر فعال نساختن قابلیت PhysX در بازی Gears of War Ultimate Edition (که در این بازی امکان غیر فعال ساختن آن وجود ندارد) موجب می شود تا آن دسته از کارت های گرافیکی که به برند انویدیا تعلق ندارند و مسلماً از درایور های مخصوص این شرکت بهره نمی برند، کارایی مناسبی در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition از خود به نمایش نگذارند. چرا که در صورت عدم غیر فعال سازی قابلیت مذکور بخش هایی از وظایف کارت گرافیک به طور خودکار به پردازنده ی اصلی سیستم های کامپیوتری محول می شود و به این ترتیب کارایی کارت های گرافیک در امر اجرای این بازی تا حد محسوسی کاهش می یابد. به این ترتیب یکی از دلایل عنوان شده برای عملکرد نامناسب محصولات شرکت AMD در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition به همین موضوع مرتبط دانسته شده است و هیچ مشخص نیست که چرا سازندگان این بازی قابلیت غیر فعال ساختن ویژگی PhysX را در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر ممکن ساخته اند. لازم به ذکر است که سران شرکت AMD تا کنون بار ها اعتراض خود را نسبت به ماهیت میان افزار GameWorks شرکت انویدیا و سیاست هایی که این شرکت در قبال این میان افزار انحصاری در پیش گرفته است بیان داشته و حتی رقیب خود را به این موضوع متهم ساخته اند که با بهره گیری از قابلیت های انحصاری موجود در میان افزار GameWorks به شکل عمدی سعی در ایجاد اختلال در فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری توسط کارت های گرافیک شرکت AMD داشته است تا بتواند توان فنی محصولات این شرکت را کمتر از میزان واقعی آن ها نشان دهد. به هر حال چه شرکت انویدیا از طریق امکانات موجود در میان افزار انحصاری خود قصد تضعیف عمدی رقیب را داشته باشد و چه ادعای سران AMD در این زمینه را نادیده بیانگاریم باید اعتراف کرد که نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition پس از بازی Batman Arkham Knight بد ترین نمایش چند ماه اخیر را در دنیای بازی های کامپیوتری به معرض دید گیمر ها قرار داده است و حتی وجود تکنیک های مبتنی بر Direct X 12 در بخش گرافیک فنی این بازی نیز نتوانسته تا این بازی شاخص را از سقوط به پرتگاه مشکلات فنی نجات دهد. همچنین وجود مواردی در این بازی نظیر پنهان کاری در زمینه ی تایید وجود تکنیک HBAO+ در بخش فنی این اثر و یا عدم امکان غیر فعال ساختن قابلیت PhysX برای گیمر هایی که از محصولات برند انویدیا استفاده نمی کنند نیز تا حدودی عجیب و غیر عادی به نظر می رسد.

 

google

facebook

insta

twitter

telegram

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات