Sunday 4 December 2016

کد خبر : 65849
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 می 2016 - 7:48
0 views بازدید

کشف 1284 سیاره جدید توسط ناسا

اتاق خبر 24:  ناسا از کشف یک هزار و 284 سیاره جدید که با تلسکوپ فضایی «کپلر» (Kepler) شناسایی کرده است، خبر داد و گفت به نظر می‌رسد که 9 سیاره از این تعداد سیاره‌های جدید، قابل سکونت باشند. ناسا اعلام کرد، از این هزار و 284 سیاره که تازه کشف شده‌اند، نزدیک به 550 سیاره همچون سیاره زمین «سنگی» یا به اصطلاح «زمین گون» […]

اتاق خبر 24:

ناسا اعلام کرد، از این هزار و 284 سیاره که تازه کشف شده‌اند، نزدیک به 550 سیاره همچون سیاره زمین «سنگی» یا به اصطلاح «زمین گون» هستند.

افزون بر این، 9 سیاره دیگر در میان این تعداد سیاره جدید وجود دارند که ممکن است قابل سکونت باشند، چرا که به دور ستاره‌ای می گردند و دما در آنها به گونه‌ای است که آب حالت مایع خود را حفظ می‌کند.

با این کشف، شمار سیاره‌های شناخته شده در جهان که قابل حیات هستند، به عدد 21 رسیده است.

«الن استوفان»، دانشمند ارشد ناسا در این خصوص گفت: «این کشف به ما این امید را می‌دهد که جای دیگری هم آن بیرون وجود دارد که همچون سیاره ما به دور ستاره‌ای می‌گردد و سرانجام سیاره ای همچون زمین را کشف خواهیم کرد.»

با این کشف هم اکنون شمار سیاره‌های شناخته شده خارج از منظومه شمسی به رقم سه هزار و 264 رسیده است که رقمی شگفت آور است.

تلسکوپ فضایی کپلر همچنین در بخشی از مأموریت خود هزار و 327 جسم شناسایی کرد که به دور ستاره ای می گردیدند، اما به احتمال زیاد سیاره نیستند.

منبع پرس تی وی