Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 22769
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 نوامبر 2015 - 6:52
7 views بازدید

گیاهان جایگزین مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی

گیگر : برای تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن می‌توانید به جای استفاده از مکمل‌ها از گیاهانی استفاده کنید که در ادامه معرفی خواهیم کرد. بهترین و سریع‌ترین راه برای افزایش آنتی‌اکسیدان‌های وعده شام چیست؟ استفاده از آویشن. اگر به آهن نیاز دارید، اسطوخدوس به غذایتان اضافه کنید. اگر با گیاهان تازه غذا درست نمی‌کنید، مواد معدنی واقعی طبیعت، طعم‌دهنده‌های کوچکی که سرشار از […]

گیگر :

برای تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن می‌توانید به جای استفاده از مکمل‌ها از گیاهانی استفاده کنید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بهترین و سریع‌ترین راه برای افزایش آنتی‌اکسیدان‌های وعده شام چیست؟ استفاده از آویشن. اگر به آهن نیاز دارید، اسطوخدوس به غذایتان اضافه کنید. اگر با گیاهان تازه غذا درست نمی‌کنید، مواد معدنی واقعی طبیعت، طعم‌دهنده‌های کوچکی که سرشار از ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی ضروری هستند را از دست می‌دهید. برخی از این ترکیبات می‌توانند مواد شیمیایی سمی حاصل از پختن را نیز از بین ببرند. حتی اگر به تغذیه اهمیت نمی‌دهید، این گیاهان به شما کمک می‌کنند طعم غذاهای خود را متفاوت کنید.

آویشن
یکی از رایج‌ترین گیاهان درمانی است که برای هر چیزی از کشتن میکروب‌ها گرفته تا درمان سرماخوردگی به کار می‌رود. دو قاشق چای‌خوری آویشن معمولاً ۲۰ درصد از نیاز روزانه انسان‌ها به آهن را تأمین می‌کند. همچنین آویشن سرشار از منگنز است که عملکرد مغز را بهبود داده و به سلامت استخوان‌ها، پوست و ساخت غضروف کمک می‌کند.

جعفری
دو قاشق غذاخوری جعفری تازه بیش از ۱۵۰ درصد نیاز روزانه افراد به ویتامین کا را تأمین می‌کند که نقش مهمی در انعقاد خون، ساخت استخوان و عملکرد کبد دارد. همچنین جعفری نفس شما را تازه می‌کند.

علف لیمو
علف لیمو نوعی از علف‌های استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. این گیاه می‌تواند تب، گرفتگی عضلات، ناراحتی معده و سردرد را تسکین دهد. علف لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به شما کمک می‌کند با استرس اکسیداتیو که یکی از علل اصلی بیماری‌های قلبی و سرطان است، مقابله کنید.

پونه کوهی
پونه کوهی ۲۰ برابر بیشتر از سایر گیاهان و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدسرطان دارد. یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه به اندازه یک سیب کامل آنتی‌اکسیدان دارد.

رزماری
اگر می‌خواهید گوشت کباب کنید، کمی رزماری به آن اضافه کنید تا سطح آمینه‌های هیتروسیکلیک را که ترکیبات سرطان‌زا هستند و در حین کباب کردن گوشت به وجود می‌آیند، تا ۶۰ الی ۸۰ درصد کاهش دهید.

گشنیز
یکی از ترکیبات موجود در گشنیز دو برابر بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌های تجاری برای کشتن باکتری سالمونلا مؤثر است.

مریم‌گلی
این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و عملکرد ذهن را تقویت می‌کند.

اسطوخودوس
بیشتر افراد اسطوخودوس را با شمع و اسانس‌های خوشبوکننده می‌شناسند. این گیاه به دلیل خواص آرامش‌بخشی و تسکین استرس معروف است. با این حال باید بگوییم اسطوخدوس منبع کلسیم و ویتامین اِی است. همچنین این گیاه میزان قابل‌توجهی آهن و ویتامین سی دارد.

نعناع فلفلی
نعناع فلفلی نیز جزو گیاهانی است که میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. این گیاه به شما کمک می‌کند لاغر بمانید. تنها با بو کردن برگ‌های نعناع فلفلی می‌توانید اشتهای خود را کاهش دهید.

 

cover

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات