Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 77828
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 ژوئن 2016 - 10:41
0 views بازدید

یادبودی از دورانی که بازی ها، بازی بودند: معرفی بازی Furi

معمولاً به هنگام برگزاری نمایشگاه های معتبری نظیر E3 ، اخبار و اطلاعات مربوط به بازی های بزرگ، شناخته شده و صاحب نام بازتاب بیشتری نسبت به بازی های کوچک و مستقل می یابد و گاه ممکن است نام بسیاری از بازی های کم نام و نشان اما شایسته از قلم بیافتد. بازی Furi را شاید بتوان در ردیف همین دسته از آثار طبقه بندی […]

یادبودی از دورانی که بازی ها، بازی بودند: معرفی بازی Furi

معمولاً به هنگام برگزاری نمایشگاه های معتبری نظیر E3 ، اخبار و اطلاعات مربوط به بازی های بزرگ، شناخته شده و صاحب نام بازتاب بیشتری نسبت به بازی های کوچک و مستقل می یابد و گاه ممکن است نام بسیاری از بازی های کم نام و نشان اما شایسته از قلم بیافتد. بازی Furi را شاید بتوان در ردیف همین دسته از آثار طبقه بندی کرد. بازی کم ادعایی که توانست در نمایشگاه E3 2016 خوش بدرخشد و توجه بسیاری از دوست داران بازی های کامپیوتری را به سوی خود جلب نماید.

بازی Furi را می توان نوعی ادای احترام به آن دسته از بازی های قدیمی دنیای بازی های کامپیوتری قلمداد کرد که به مفهوم واقعی کلمه در بخش گیم پلی خود توانایی های بازیباز را به چالش می کشیدند و در عین عدم پرداختن بیش از حد به نکات جانبی و حاشیه ای، به هیچ بهانه ای به او باج نمی دادند. در واقع سازنده ی بازی Furi یعنی استودیوی کوچک و مستقل The Game Baker ، که در کشور فرانسه تاسیس شده است و تعدادی از اعضای فعال آن را بازی سازان سابق شرکت یوبی سافت تشکیل می دهند ، بر این اعتقاد است که اکثر بازی های روز دیگر آن روح و جذابیت عناوین قدیمی را نداشته و کم و بیش به بازی های خنثی و بی ثمری تبدیل شده اند. به عبارت بهتر سازندگان بازی Furi مواردی نظیر درجه ی سختی پایین ، چک پوینت های فراوان ، راهنمایی های بیش از حد درون بازی ها و سایر موارد مشابه را به عنوان آفتی برای بازی های روز می دانند و بر این نظر هستند که اکثر بازی های کامپیوتری جدید به گونه ای طراحی می شوند که مبادا اندکی خم به ابروی مبارک تجربه کنندگان این دسته از آثار آمده و برای عبور از مراحل مختلف این بازی ها اندکی به زحمت بیافتند. در واقع بنا به نظر طراحان بازی Furi هدف اصلی سازندگان بازی های کامپیوتری روز در عوض به چالش کشیدن توانایی، قدرت تفکر و عکس العمل بازیبازان در امر تجربه ی آثار در دست ساخت آن ها، این است که هیچ بازیباز و غیر بازیبازی از تجربه کردن این بازی ها در نماند. اما در بازی Furi هیچ خبری از باج دادن به مخاطب نخواهد بود و این خود بازیبازان هستند که باید در طول مراحل این اثر گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

 furi1

در نگاه کلی می توان بازی Furi را از لحاظ سبک و سیاق گیم پلی کم و بیش به نخستین عنوان از سری Devil May Cry شبیه دانست. چرا که در این بازی نیز همانند اثر مذکور امکان بهره گیری از سلاح گرم در کنار شمشیر وجود دارد و به کمک تلفیق این دو سلاح بازیباز می تواند حرکات ترکیبی متعددی را بر روی دشمنان خود پیاده سازی نماید. در واقع بازی Furi اثری است که تکیه ی مهمی بر به تصویر کشیدن مبارزه با باس های قدرتمند و چالش بر انگیز دارد و سازندگان آن برای طراحی این اثر به سراغ الهام گیری از بازی های ژاپنی رفته اند. به عبارت بهتر طراحان بازی Furi به هیچ وجه قصد ساختن بازی اکشنی را نداشته اند که مهم ترین تمرکز خود را بر روی واقع گرایی در زمینه ی گرافیک هنری، انیمیشن و موارد این چنینی قرار دهد. در عوض این موضوع، آن ها به سراغ طراحی اثری رفته اند که در عین بهره بردن از گرافیک و سبک هنری خاص اما بسیار ساده، در بخش گیم پلی خود اثری بسیار سریع ، گیرا و درگیر کننده جلوه کند. به عبارت بهتر در بازی Furi هیچ چیز اضافه ای وجود نخواهد داشت. نه از میان پرده های سینمایی طولانی ، پر طمطراق ، پر زرق و برق و در عمل بی خاصیت اثری دیده می شود و نه انیمیشن های اضافه، ساده سازی های بی معنی و واقع گرایی های افراطی و بدون توجیه جایگاه خاصی در ساختار این بازی خواهد داشت. به جای تمام این ویژگی های فرعی که اکنون در بسیاری از بازی های کامپیوتری به اصل قضیه تبدیل شده اند، همه چیز در بازی Furi در راستای لذت بردن مخاطب از گیم پلی در گیر کننده ی این اثر و به چالش کشیدن توان او در عبور از مراحل این بازی (در عین سادگی) طراحی شده است و تمام تمرکز این اثر در عوض موارد جانبی بر روی مهم ترین رکن یک بازی کامپیوتری یعنی قدرت بخشیدن به گیم پلی بازی قرار گرفته است.          

 furi2

یکی از مواردی که در عمل بازتاب دهنده ی ویژگی های فوق در بازی Furi خواهد بود، نوع طراحی باس ها در بازی Furi است. به این معنی که باس فایت های بازی Furi همانند آثار کلاسیک بسیار دشوار و پر چالش طراحی شده اند و حالتی چند مرحله ای دارند. به بیان دقیق تر تجربه کنندگان بازی Furi به هنگام رویارویی با باس های حاضر در این بازی باید بخش مهمی از زمان خود را صرف فرا گرفتن حرکات و نحوه ی مبارزه با آن ها نمایند و به قول عامیانه قلق شکست دادن آن ها را بیابند. به این ترتیب بسته به توانایی، سرعت عمل و قدرت تشخیص بازیباز، مبارزه با باس های بازی Furi (و فرا گرفتن نحوه و نوع شکست دادن آن ها) ممکن است چیزی بین ده تا نود دقیقه زمان ببرد. این در حالی است که هر کدام از باس های طراحی شده برای بازی Furi در میانه های مبارزه و پس از دریافت کردن تعداد ضربه های معین از سوی بازیباز، استراتژی تهاجمی و تدافعی خود را تغییر خواهند داد و به گونه ای کاملاً متفاوت در برابر او قد علم خواهند نمود. به عبارت بهتر همانند باس فایت های بازی های قدیمی (که در یکی دو نسل اخیر اندک اندک شاهد انقراض نسل آن ها هستیم) تجربه کنندگان بازی Furi به هنگام مواجه شدن با یک باس قدرتمند باید خود را برای مبارزه ای نفس گیر و چند مرحله ای آماده نمایند. به هر حال بازی Furi در نمایشگاه E3 امسال حضور موفق و گیرایی داشت و با نمایش های مختلفی که از گیم پلی خود به همگان ارائه داد داد به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری یاد آوری کرد که ذات حقیقی یک بازی کامپیوتری دقیقاً در چه بخشی از آن نهفته است و نام هر اثر تعاملی، سینمایی و پر زرق و برقی را نمی توان در عمل بازی کامپیوتری گذاشت. گفتنی است که بازی Furi به زودی و در تاریخ پنجم ماه ژوییه (July) سال جاری میلادی در اختیار علاقه مندان به دو پلتفرم پلی استیشن 4 و کامپیوتر های خانگی قرار خواهد گرفت.     

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات