Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 88917
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 جولای 2016 - 10:05
1 views بازدید

۱۰ روش درمان خانگی برای انحراف شست پا

گیگر : قوز یا انحراف شست پا، پدیده شایعی در انگشتان پا است که ۹۰ درصد موارد آن در زنان اتفاق می‌افتد. این مشکل بسیار دردناک است و سرعت راه رفتن را کاهش می‌دهد. انحراف شست پا یک برآمدگی استخوانی است که بر روی مفاصل انگشت شست پا ایجاد می‌شود. این تغییر شکل در حالت پا هم استخوان‌ها و هم بافت نرم پا را تحت […]

گیگر :

قوز یا انحراف شست پا، پدیده شایعی در انگشتان پا است که ۹۰ درصد موارد آن در زنان اتفاق می‌افتد. این مشکل بسیار دردناک است و سرعت راه رفتن را کاهش می‌دهد.

انحراف شست پا یک برآمدگی استخوانی است که بر روی مفاصل انگشت شست پا ایجاد می‌شود. این تغییر شکل در حالت پا هم استخوان‌ها و هم بافت نرم پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این تغییر شکل زمانی اتفاق می‌افتد که انگشت شست پا به انگشت کناری فشار آورد و باعث انحراف مفاصل شود.
علاوه بر این برآمدگی، سایر علائم انحراف شست پا عبارتند از پوست ملتهب کنار انگشت شست پا، ضخیم شدن پوست در قسمت زیرین انگشت شست پا، میخچه و انحراف انگشت دوم پا، درد مداوم پا و اختلال در حرکت انگشت شست پا.
استفاده از کفش‌هایی که اندازه مناسب ندارند، شایع‌ترین علت بروز انحراف شست پا است. علاوه بر این، انحراف شست پا در اثر عوامل ژنتیکی نیز ایجاد می‌شود. برخی از بیماری‌های نیز باعث تغییر شکل پا می‌شوند، مانند کف پای صاف، انعطاف پذیری بیش از اندازه رباط‌ها و ساختار غیرطبیعی استخوان.
در ادامه به ۱۰ روش برتر برای درمان انحراف شست پا بدون عمل جراحی می‌پردازیم:
۱– کمپرس سرد
اگر به مدت طولانی روی پاهای خود بایستید، احتمال اینکه انحراف شست پا ملتهب و دردناک شود، بسیار بالا می‌رود.
برای کاهش درد و تورم، کمپرس سرد بهترین درمان است. دمای پایین اثری آرام‌بخش و بی‌حس کننده‌ دارد که باعث بی‌حسی در انتهای عصب می‌شود.

  • چند قطعه یخ را داخل یک حوله نازک بپیچید.
  • حوله را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پای خود بگذارید.
  • سپس حوله را بردارید و ۵ دقیقه منتظر بمانید.
  • این روند را ۲ الی ۳ بار تکرار کنید، تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.
  • این درمان ساده را چند بار در روز انجام دهید.

نکته: یخ را به صورت مستقیم بر روی پای خود قرار ندهید.
۲– تمرین کششی برای انگشت پا
هر ورزشی که باعث تقویت عضله‌ هلوسیس شود، در کاهش ناراحتی‌های انحراف شست پا موثر است.
تمرینات کششی انگشتان پا باعث تقویت انعطاف‌پذیری و تحرک پاها شده و گردش خون، فعالیت سلول‌های قرمز خون را افزایش داده و استخوان‌ها را شکل می‌دهد. با این حال ورزش، بدشکلی شست پا را درست نمی‌کند.

  • یک بند لاستیکی در اطراف هر دو انگشت شست پای خود بگذارید.
  • به آرامی پاهای خود را به سمت بیرون بچرخانید تا زمانی که کششی روی انگشتان شست خود حس کنید.
  • به مدت یک دقیقه در این حالت بمانید.
  • سپس به مدت یک دقیقه استراحت کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.
  • این تمرین را ۲ یا ۳ بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

۳– ماساژ با روغن گرم
ماساژ منطقه آسیب دیده پا با برخی روغن‌های گرم، یکی دیگر از راه‌های موثر برای درمان ناراحتی‌های ناشی از انحراف شست پا است. ماساژ باعث بهبود گردش خون می‌شود که به کاهش درد شدید و همچنین التهاب کمک می‌کند. همچنین این کار فشار بین انگشتان پا و خطر ابتلا به میخچه و پینه را کاهش می‌دهد.

  • مقداری روغن کرچک یا زیتون یا نارگیل را در ماکروویو گرم کنید.
  • سپس روغن را بر روی منطقه آسیب دیده بمالید.
  • با استفاده از انگشتان دست، پای خود را محکم ماساژ دهید.
  • این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید.

۴– قرار دادن پاها در ترکیب آب و سولفات دومنیزی
قرار دادن پاها در سولفات دومنیزی یکی دیگر از راه‌های موثر برای تسکین درد ناشی از انحراف شست پا است.

  • کمی سولفات دومنیزی داخل یک لگن بریزید.
  • سپس لگن را با آب پر کنید.
  • پاهای خود را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در این محلول قرار دهید.
  • این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.
  • اگر سولفات دومنیزی ندارید، حتی خیس خوردن پا در آب گرم نیز کمک خواهد کرد.

۵– بابونه
بابونه یکی از بهترین داروهای گیاهی است که مشکلات مربوط به انحراف شست پا را تسکین می‌دهد. طبیعت ضد التهاب بابونه به کاهش تورم، التهاب و درد کمک می‌کند.

  • یک فنجان چای بابونه دم کنید و روزی ۲ یا ۳ بار بنوشید.
  • همچنین ۲ یا ۳ بار در روز، کیسه گرم چای بابونه استفاده شده را به طور مستقیم و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی انحراف شست پای خود قرار دهید.
  • روش دیگر مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری بابونه خشک با کمی آب است؛ به طوری که به صورت خمیر در آید. سپس خمیر را بر روی انحراف شست پای خود به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و بعد بشویید. این کار را ۲ بار در روز انجام دهید.

۶– گل همیشه بهار
گل همیشه بهار نیز گیاهی است سرشار از خواص ضد التهاب که می‌تواند به کاهش ناراحتی ناشی از انحراف شست پا، مانند درد و تورم کمک کند. همچنین این گیاه می‌تواند خطر ابتلا به میخچه و پینه را در منطقه آسیب دیده کاهش دهد.

  • ۲ یا ۳ بار در روز از پماد این گیاه روی انحراف شست پای خود بمالید.
  • یا برگ‌های این گل را له کنید. عصاره به دست آمده را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید تا خشک شود. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز تکرار کنید.

۷– زردچوبه
زردچوبه نیز برای درمان انحراف شست پا موثر است. ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد التهاب است.

  • یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را در یک لیوان آب ولرم بریزید و سپس بنوشید تا التهاب کاهش یابد.
  • همچنین مقداری روغن زیتون را با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. سپس خمیر را بر روی انحراف شست پا بگذارید. این کار را به مدت چند روز و هر روز ۲ یا ۳ بار انجام دهید.
  • شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل کورکومین نیز استفاده کنید.

۸– فلفل هندی
فلفل هندی در تسکین درد ناشی از انحراف شست پا بسیار موثر است. این فلفل شامل ترکیبات کپسای‌سین است که خواص ضد التهابی دارد.

  • یک لایه نازک وازلین بر روی منطقه آسیب دیده بمالید و سپس پودر فلفل هندی را روی آن بپاشید. پس از چند دقیقه با یک تکه پارچه روی منطقه را فشار دهید.
  • روش دیگر خرید پماد حاوی کپسای‌سین و مالیدن آن روی انحراف شست پا ۲ یا ۳ بار در روز است.

۹– طب سوزنی
اگرچه طب سوزنی راهی برای درمان دائمی انحراف شست پا محسوب نمی‌شود؛ اما درد ناشی از انحراف شست پا را تسکین می‌دهد.
در این روشی تعدادی سوزن نازک در اطراف و روی ناحیه انحراف شست پا و همچنین نوای دیگری که باعث کاهش درد می‌شوند، فرو برده می‌شوند. بهترین کار این است که طب سوزنی توسط یک متخصص انجام شود.
۱۰– استفاده از کفش‌های مناسب
اگر از انحراف شست پا رنج می‌برید، حتماً کفش خود را چک کنید. کفش نامناسب نه تنها شما را در معرض خطر ابتلا به مشکلات مختلف پا قرار می‌دهد، بلکه حتی می‌تواند این علائم را تشدید کند و روند بهبود را به تأخیر بیندازد.

  • به دنبال کفشی باشید که برای انگشتان پای شما جای کافی داشته باشد و به انگشتان و انحراف شست پایتان فشار نیاورد. کفشی که می‌پوشید باید با فرم پای شما مطابقت داشته باشد.
  • شما می‌توانید از کفش‌هایی که کف تخت و چند سانتی دارند، استفاده کنید تا فشار به طور مساوی در تمام کف پا تقسیم شود.
  • از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند اجتناب کنید؛ زیرا به انگشتان پا فشار آورده و باعث سایش و حرکت غیر طبیعی مفاصل پا می‌شود.
  • از پوشیدن جوراب تنگ نیز خودداری کنید.

منبع :مجله اینترنتی فوت و فن

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات