Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 6554
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اکتبر 2015 - 10:23
8 views بازدید

۱۱ ماده غذایی که کودکان نباید بخورند

گیگر : برخی از مواد غذایی برای کودکان مضر هستند و کلاً نباید در رژیم غذایی آن‌ها جایی داشته باشند. در ادامه به ۱۱ ماده غذایی مضر اشاره می‌کنیم که احتمالاً شما را متعجب خواهد ساخت. آب سیب تمام آب‌میوه‌های قوطی و کیسه‌ای که والدین به فرزندان خود می‌دهند، تنها از شکر تشکیل شده‌اند. بچه‌ها این آب‌میوه‌ها را می‌نوشند، دچار افزایش ناگهانی و شدید شکر […]

گیگر :

برخی از مواد غذایی برای کودکان مضر هستند و کلاً نباید در رژیم غذایی آن‌ها جایی داشته باشند. در ادامه به ۱۱ ماده غذایی مضر اشاره می‌کنیم که احتمالاً شما را متعجب خواهد ساخت.

آب سیب
تمام آب‌میوه‌های قوطی و کیسه‌ای که والدین به فرزندان خود می‌دهند، تنها از شکر تشکیل شده‌اند. بچه‌ها این آب‌میوه‌ها را می‌نوشند، دچار افزایش ناگهانی و شدید شکر می‌شوند و بعد دچار افت روحیه می‌شوند.
تمام آب‌میوه‌ها مشکل‌ساز هستند؛ اما آب سیب مشکل‌سازتر است؛ زیرا کودکان بیشتر آب سیب می‌نوشند. والدین تصور می‌کنند آب سیب نسبت به آب پرتقال، انگور یا گیلاس سالم‌تر است؛ اما این تصور اشتباه است. حتی آب سیب‌های ۱۰۰ درصدی به ازای یک فنجان، ۱۶۰ کالری دارند و بیشتر این کالری فروکتوز یا همان قند میوه است. همچنین آب‌میوه‌ها حاوی فیبر و مواد مغذی موجود در پوست سیب نیستند. همچنین آب‌میوه‌های غنی شده با ویتامین سی و مواد معدنی را نیز خریداری نکنید؛ زیرا کودکان معمولاً دچار کمبود ویتامین سی و مواد معدنی نیستند.


عسل

تا زمانی که فرزندتان به سن ۲ سالگی نرسیده، هرگز به وی عسل ندهید. عسل ممکن است حاوی باکتری سمی باشد که باعث مسمومیت بتولیسم می‌شود. این باکتری به افراد بالغ آسیب نمی‌رساند؛ اما سیستم ایمنی کودکان به اندازه کافی برای مقابله با آن آماده نیست. این باکتری ممکن است در هر نوع عسلی باشد.


نوشیدنی‌های گازدار

صدها تحقیقات انجام شده نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های دیگری که با شکر شیرین شده‌اند با چاقی مفرط، دیابت نوع ۲ و رفتار پرخاشگرانه کودکان ارتباط دارند. در نتیجه از این نوشیدنی‌ها بپرهیزید.


ماکارونی و پنیرهای بسته‌بندی

ماکارونی و پنیر بسته‌بندی سرشار از سدیم و مواد نگه‌دارنده است که ممکن است ذائقه در حال توسعه کودکان را تغییر دهد و باعث شود آن‌ها به نمک و مواد غذایی مصنوعی بیشتر علاقه داشته باشند و بیشتر آن‌ها را هوس کنند.


اسنک‌های میوه‌ای

اسنک‌های میوه‌ای پوشیده از صمغ، رول‌های میوه‌ای و پاستیل‌ها چیزی جز شکر نیستند. بهتر است این مواد غذایی را بیشتر به عنوان شکلات در نظر بگیرید تا یک میان وعده قبل از ناهار. بهتر است به جای این مواد غذایی از میوه‌های خشک استفاده کنید.


کنسرو تن ماهی

ماهی منبع خوبی از پروتئین خالص، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در نتیجه بهتر است کودکان هرچه زودتر به آن عادت کنند. با این حال، نباید ماهی‌هایی که سرشار از جیوه هستند مانند نیزه‌ماهی، ماکرل شاهی، تاج ماهی و کنسرو تن ماهی آلباکور را به کودکان بدهید. ماهی‌های سرشار از جیوه می‌توانند بر روی سیستم عصبی کودکان تأثیر بگذارند.


نوار‌های گرانولا

نوار‌های گرانولا از جو دوسر، گندم، کنجد، عسل، قطعات میوه‌های خشک و غیره درست شده است. بیشتر والدین از این ماده غذایی به عنوان یک ماده غذایی سالم برای تغذیه کودکان خود استفاده می‌کنند. با این حال بیشتر گرانولاها پروتئین و فیبر کمی دارند و میزان زیادی شکر را یک‌باره وارد بدن کودکان می‌کنند.
لازم نیست کلاً گرانولا را کنار بگذارید؛ اما بهتر است فهرست محتویات روی بسته‌بندی را بخوانید تا مطمئن شوید حاوی مغز میوه و غلات کامل است و شیره ذرت یا شکر افزودنی ندارد. در کل هرچه تعداد مواد اولیه کمتر باشد، بهتر است.


نوشیدنی‌های انرژی‌زا

تنها زمانی که ممکن است فردی به نوشیدنی انرژی‌زا نیاز داشته باشد، زمانی است که یک ساعت کامل به شدت ورزش کرده و سریعاً به کالری و الکترولیت نیاز دارد. در نتیجه کودک شما هرگز به چنین نوشیدنی نیاز ندارد.


خوراک‌های انگشتی سرخ‌شده

ناگت‌های مرغ، تکه‌های ماهی و پنیر موزارلای فریزری معمولاً سرشار از سدیم، چربی‌های اشباع‌شده و مواد نگه‌دارنده هستند. این مواد غذایی از پنیر، ماهی و مرغ کیفیت پایین استفاده می‌‌کنند. اگر گهگاهی از این مواد غذایی استفاده می‌کنید، مشکلی ندارد؛ اما حتماً از برندهایی بهره ببرید که از خمیر غلات کامل در محصولات خود استفاده می‌کنند و به روش پختن با حرارت بالا در مدت‌زمان کم تهیه نشده‌اند.


سس‌ها

سعی کنید سس‌هایی که به عنوان چاشنی استفاده می‌شوند مانند کچاب را به کودک خود معرفی نکنید. این سس‌ها حاوی صدها کالری و چربی اضافه هستند که به وعده غذایی کودک شما اضافه می‌شوند. اگر فرزندتان با این سس‌ها آشنا شده، در هر وعده غذایی میزان بسیار کمی به همراه غذا سرو کنید و کل بطری سس را در اختیار کودک قرار ندهید.


شیر خام

حتی اگر مطمئن هستید شیر خام سالم‌تر از شیرهای پاستوریزه است، باید بدانید شیر خام برای کودکان خطرناک محسوب می‌شود و ممکن است باعث بروز مسمومیت غذایی شود؛ زیرا سیستم ایمنی کودکان به اندازه سیستم ایمنی افراد بالغ رشد نکرده است.

 

شما منتشر کنید در

cover

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات