Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 110806
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اکتبر 2016 - 16:31
0 views بازدید

۵ راه اثبات‌شده برای غلبه بر ترس از کنفرانس دادن

اکثر قریب به اتفاق مردم تجربه اضطراب صحبت در مجامع عمومی را داشته‌اند؛ از بی‌خوابی‌های شب قبل گرفته تا عرق شدید در هنگام قرار گرفتن پشت تریبون. این استرس‌ها در واقع شکلی از آدرنالین هستند که در هنگام انجام کار بزرگ به بالاترین حد خود می‌رسند. اگر بتوانید راهی را برای آرام کردن دست‌های لرزان خود یافته و شفاف صحبت کنید، قادر خواهید بود تا […]

اکثر قریب به اتفاق مردم تجربه اضطراب صحبت در مجامع عمومی را داشته‌اند؛ از بی‌خوابی‌های شب قبل گرفته تا عرق شدید در هنگام قرار گرفتن پشت تریبون.

این استرس‌ها در واقع شکلی از آدرنالین هستند که در هنگام انجام کار بزرگ به بالاترین حد خود می‌رسند. اگر بتوانید راهی را برای آرام کردن دست‌های لرزان خود یافته و شفاف صحبت کنید، قادر خواهید بود تا به خوبی از پس درگیری‌های عصبی بر بیایید.

بعضی از افراد برای کنترل اعصاب خود از قرص ضد اضطراب زیرزبانی استفاده می‌کنند یا از مکمل‌های حاوی ال‌تیانین کمک می‌گیرند. با این حال، همیشه نیازی به این داروها نیست و نباید بیش از اندازه به مصرف آن‌ها تکیه کرد.

در ادامه به ۵ روش برای غلبه بر ترس و اضطراب هنگام انجام کارهای بزرگ اشاره می‌کنیم:

۱. تجربه کنید

همانند هرکار دیگری در زندگی، هر اندازه که تجربه بیشتری از کنفرانس در مکان عمومی داشته باشید، در دفعات بعد، انجام آن طبیعی‌تر خواهد بود.

اگر احساس ناخوشایندی از قرارگیری و صحبت در مقابل جمعیت زیاد دارید، این کار را از گروه‌های کوچک‌تر آغاز کنید. پیشنهاد ما این است که در جلسات یا رویدادهای محلی شرکت کنید تا از منافع آن بهره‌مند شوید.

بسیاری از متخصصان توانایی گفتاری خود را با شرکت در گروه‌های به خصوص تقویت می‌کنند. در طی این جلسات شرکت‌کنندگان در برابر گروه مقابل به گفتگوی عمومی می‌پردازند و در مقابل بازخوردهایی را دریافت می‌کنند.

این ملاقات‌ها به شما فرصت می‌دهد تا مهارت‌های خود را پیش از قرارگیری در برابر گروه‌های مردمی افزایش دهید، حتی ممکن است خود را در حالتی دریابید که به مدت طولانی مشغول گفت‌وگوهای بحث‌برانگیز شده‌اید.


باید بخوانید:  ۱۰ روش برای کاهش سریع استرس

۲. نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق یک درمان اثبات شده برای استرس و نگرانی است. وقتی که ضربان قلب‌تان بالا می‌رود، کافی است چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید تا به آرامش ذهنی دست پیدا کنید.

سعی کنید این تکنیک را پیش از قرارگیری در برابر مخاطبین خود انجام دهید تا در ادامه احساس آرامش بیشتری کسب کنید. حتی در حین ارایه مطلب، از تنفس خود غافل نشوید، چرا که بدین وسیله می‌توانید کنترل سریعی روی پریشانی خود داشته باشید.

۳. از ابزارهای بصری استفاده کنید۲

کارشناسان معتقدند که بیش از ۶۵ درصد مردم از طریق حس بینایی خود مسایل مختلف را یاد می‌گیرند، در واقع تیم‌های بازاریابی با استفاده از این ویژگی و به کمک محتوای اینفوگرافیک برای جلب مشتری تلاش می‌کنند.

در صورتی که قرار است مفاهیم خاصی را به افراد زیادی منتقل کنید، اگر که تنها بر کلمات خود اکتفا کنید، به احتمال زیاد بسیاری از مخاطبین خود را از دست خواهید داد.

با تهیه پرزنتیشن بصری و جذاب ساخته شده به وسیله نرم‌افزارهایی مانند پاورپوینت، مفاهیم مورد نظر شما سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند و به درک آسان آن‌‌ها کمک می‌کند. به کسانی که مایل هستند تا به اطلاعات ذکر شده قبلی شما دسترسی داشته باشند، یک کپی از ارایه مطالب خود بدهید.

علاوه براین با استفاده از این روش تضمین می‌کنید که پیام شما توسط شنوندگان به شکل صحیح دریافت می‌شود. در این هنگام، بکارگیری موضوعات بصری حس آرامش و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۴. در تعامل باشید

یکی از بزرگترین مسایلی که شما را در قرارگیری به عنوان یک سخنران به چالش می‌کشد، درگیر کردن مخاطبان برای شرکت در موضوع گفت‌وگو است. مطالبی که در ذهن قرار می‌گیرد فرار هستند، به خصوص اگر در محلی حضور داشته باشید که افراد زیادی در آنجا باشند.


باید بخوانید:  مایکروسافت سرانجام گام درستی در بخش موبایل نهاد؛ البته با ۴ سال تاخیر!

با شرکت دادن مخاطبین در بحث یا پرسیدن یک سوال، می‌توانید زمان صحبت کردن خود را کاهش دهید. حتی می‌توانید برای ارایه یک مفهوم خاص از چند داوطلب کمک بگیرید.

این کار یک روش عالی برای تمرکز موقت بر موضوع به حساب می‌آید. به یاد ماندنی‌ترین کارگاه‌‌های آموزشی مواردی هستند که در آن‌ها به شرکت‌کنندگان اجازه انجام یک کار خاص داده می‌شود.

۵. اشتباهات اجتناب‌ناپذیر هستند

۳۳Scott Berkun نویسنده و سخنران مشهور در کتاب خود اشاره‌ای به برخی از بهترین سخنرانی‌هایی کرده‌است که می‌توانند کمی آشفته باشند. در واقع این طبیعت مکالمه انسان است.

اگر شما مرتکب خطای دستوری شدید یا گاهی کلمات غیررسمی را بکار بردید، از این منظر به آن نگاه کنید که این موضوعات می‌توانند به جالب‌تر شدن سخنرانی شما کمک کنند. در بسیاری از موارد این شانس را خواهید داشت که به اندازه‌ای که تصور می‌کنید، مخاطبان شما متوجه اشتباه‌تان نمی‌شوند.

در صورتی که اطلاعات نقل شده توسط شما جذاب به نظر بیاید، آ‌ن‌ها تمرکز بیشتری به محتوا خواهند داشت و حتی ممکن است در این حین مشغول یادداشت‌برداری شوند و متوجه اشتباهات شما نشوند.

با درک این موضوع که استرس ایجاد شده هنگام کنفراس عمومی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. بنابراین شروع هدایت و رهبری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی، حتی اگر کوچک باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارایه دونفره مطالب نیز روش خوبی است که می‌توانید با سایر متخصصین فعال در حیطه کاری خود از آن استفاده کنید. بدین وسیله، به مرور زمان تجربه کافی برای سخنرانی یک‌نفره در یک مکان عمومی را بدست خواهید آورد و انجام آن بسیار راحت خواهد شد.


باید بخوانید:  مایکروسافت: تکنولوژی، قدرت تمرکز انسان‌ها را از یک ماهی قرمز هم کم‌تر کرده است!

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات