Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 90291
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آگوست 2016 - 10:03
0 views بازدید

150 دقیقه طلایی؛ ضامن سلامت دهه چهارم زندگی

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از آستان، محققان دانشگاه کمبریج بر این باورند افرادی که به طور مداوم 8 ساعت در محل کار، خانه و … می نشینند با خطرات بهداشتی و جسمانی متعددی روبرو هستند از این رو در مطالعات جدید به این نتیجه دست یافتند که بعد از نشستن طولانی، داشتن یک ساعت فعالیت بدنی از ابتلای به بیماری […]

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از آستان، محققان دانشگاه کمبریج بر این باورند افرادی که به طور مداوم 8 ساعت در محل کار، خانه و … می نشینند با خطرات بهداشتی و جسمانی متعددی روبرو هستند از این رو در مطالعات جدید به این نتیجه دست یافتند که بعد از نشستن طولانی، داشتن یک ساعت فعالیت بدنی از ابتلای به بیماری های جسمانی پیشگیری می کند.

همچنین استفاده از پله و پیاده روی سریع خطرات بهداشتی نشستن طولانی مدت را جبران می کند.

یک مطالعه در سال 1953 نشان داد که رانندگاه اتوبوس های لندن در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند. از این رو شواهد نشان داد عدم فعالیت بدنی یک عامل خطر عمده برای مبتلا شدن به بیماری های مختلف و خطر مرگ زود هنگام است.

نتایج مطالعات نشان می دهد هر ساله بیش از 5 میلیون نفر در جهان به دلیل نداشتن فعالیت روزانه از بین می روند.

تحقیقات جدید انجام شده در کشورهای با درآمد بالا حاکی از آن است بزرگسالان اکثریت زمان خود را در بیداری به سر می برند و روزانه فعالیت هایی از قبیل رانندگی، نشستن در محل کار، تماشای تلویزیون و … را در برنامه زندگی خود دارند از این رو دستور العمل فیزیکی که می توان به آنها توصیه کرد این است که افراد بزرگسال حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش را به ورزش اختصاص دهند.

بسیاری از نگرانی ها در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با شیوه زندگی بی تحرک است. یکی از محققان دانشگاه کمبریج مطرح کرد که یکی از عوامل از بین بردن خطرات مرگ و میر زودرس، داشتن فعالیت به اندازه کافی است حتی در مواردی نیاز نیست افراد برای ورزش به ورزشگاه یا باشگاه بروند بلکه داشتن یک برنامه ساده ورزشی نیز به آنها کمک می کند تا از بیماری های جسمانی دور شوند.

به افرادی که نوع شغل شان پشت میزنشینی در دفتر است توصیه می شود برای فرار از نشستن طولانی مدت صبح ها قبل از حضور در محل کار حدود 15 دقیقه پیاده روی کنند و این زمان یک فعالیت بدنی ایده آل به شمار می رود. برای کاهش خطرات قلبی و عروقی بهتر است برخی اوقات نیز علاوه بر پیاده روی، دوچرخه سواری را در برنامه زندگی شان جایگزین کنند.

همچنین با ورود به دهه 4 زندگی به خصوص 45 سالگی باید وقت بیشتری را به ورزش اختصاص داد و برای این مقوله ارزش قائل بود زیرا دهه 4 زندگی بدن وارد دوره میانسالی شده و نیاز به توجه بیشتری دارد. از این رو بهتر است رویکرد زندگی در این دوره مهم تغییر کند.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات