Saturday 10 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 84218
تاریخ انتشار : شنبه 16 جولای 2016 - 12:36
0 views بازدید

5 توصیه برای اینکه مثبت اندیش باشید

شما به نظر خودتان آدم خوشبینی هستید یا بدبین؟ جواب این سوال ممکن است به نگرش شما به زندگی ربط داشته باشد اما در واقع تا حد زیادی به فرایندهای شیمیایی مغز شما مربوط است. اگر شما حس میکنید که نگرش منفی بیش از حدی در زندگی دارید اصلا نگران نباشید. مغز شما با انجام یک سری فعالیت، درست مثل هر عادت دیگری از طریق […]

5 توصیه برای اینکه مثبت اندیش باشید

شما به نظر خودتان آدم خوشبینی هستید یا بدبین؟ جواب این سوال ممکن است به نگرش شما به زندگی ربط داشته باشد اما در واقع تا حد زیادی به فرایندهای شیمیایی مغز شما مربوط است. اگر شما حس میکنید که نگرش منفی بیش از حدی در زندگی دارید اصلا نگران نباشید. مغز شما با انجام یک سری فعالیت، درست مثل هر عادت دیگری از طریق تکرار، افکار مثبت را در مغز شما تقویت میکند.

مطالعات نشان میدهد افراد خوشبین نسبت به افراد بدبین شادتر و خلاق ترند. در حل مشکلات سریع ترند و هوشیاری ذهنی بیشتری دارند. همچنین در بدن افراد خوشبین کورتیزول کمتر (هورمون استرس) و سروتونین بیشتری (انتقال دهنده عصبی که به عنوان جاری کننده ی احساس خوب شناخته میشود) جریان دارد. با پنج روش زیر شما میتوانید مغز خود را برای خوشبینی از همین امروز تمرین دهید:

  • سپاسگذار باشید

قدردانی باعث افزایش سروتونین و کاهش کورتیزول میشود همچنین باعث افزایش انگیزه و شادی میشود. این عمل به شما آگاهی این را میدهد که از چه چیزهایی از زندگی خود باید سپاسگذار باشید.

  • بخشنده باشید

ابراز محبت باعث افزایش دوپامین (انتقال دهنده ی عصبی احساس خوب)  میشود. به عنوان مثال لبخند بر لب کسی آوردن باعث خوشحالی هر دو طرف میشود. خود را در چالشی قرار دهید که روزانه حداقل یک کار از روی محبت انجام دهید مانند ارسال پیام تشکر، کمک به یک فرد فقیر. اگر به کارما اعتقاد دارید، مطمئن باشید پاداش کار خوب به شما برمیگردد.

  • با صدای بلند بخندید

خنده بهترین راه درمان است. خنده باعث تولید سروتونین و کاهش استرس میشود. گذراندن وقت با دوستان شاد، دیدن فیلم کمدی مورد علاقه و حتی یوگا به شما در این راه کمک میکند

  • مراقب کلمات خود باشید

جلوی خود را هنگام شروع شکایت بگیرید. این چالش دیگری برای شماست بخصوص اگر غر زدن و شکایت کردن یک عادت همیشگی شماست. به یاد داشته باشید که اگر چیز خوبی برای گفتن ندارید، پس هیچ حرفی نزنید.

  • فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش اندورفین، سروتونین و دیگر مواد شیمیایی لذت در مغز را افزایش میدهد و بطور همزمان باعث کاهش کورتیزول میشود. با 20 دقیقه فعالیت روزانه که باعث افزایش ضربان قلب و عرق کردن میشود نتایج باور نکردنی رقم میخورد. اگر زمان کافی برای باشگاه رفتن ندارید میتوانید فعالیت ها ورزشی را در خانه ی خود نیز انجام دهید.

فراموش نکنید که افکار منفی می تواند یک روز سفید را خاکستری نشان دهد و افکار مثبت حتی یک روز خاکستری را زیبا و سفید می کند. به طورکلی مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. سعی کنید به جای اینکه اجازه دهید افکار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند، با گفتار مثبت خودتان اندیشه ها و افکار مثبت را به دیگران منتقل کنید و به آنها بیاموزید که افکار منفی شان را کنار گذاشته و اندیشه های مثبت را جایگزینش کنند. با این کار شما می توانید هم به اطرافیان خود کمک کرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت کنید.

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال، قیمت انواع قطعات سخت افزاری و تجهیزات الکترونیکی، آگاهی از اخبار مرتبط با تکنولوژی از جمله نوسان قیمت ارز، تصاویر، ویدئوها و مطالب آموزشی اختصاصی به کانال تلگرام وب سایت سخت افزار بپیوندید: telegram.me/sakhtafzarmag

وب سایت سخت افزار

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات