Call of Duty بعدی را خالقان اصلی این مجموعه می سازند (همراه با نکاتی از نسخه جدید Dead Island)

0

Call of Duty بعدی را خالقان اصلی این مجموعه می سازند (همراه با نکاتی از نسخه جدید Dead Island)

سری بازی های Call of Duty (خصوصاً پس از نسخه ی Modern Warfare) به تدریج به یکی از انتخاب های اصلی علاقمندان سبک شوتر اول شخص تبدیل شده اند. از سوی دیگر سری Dead Island نیز در نسل گذشته سعی در تبدیل شدن به یکی از آثار شاخص حاضر در سبک زامبی کشی را داشت. امری که البته چندان در آن موفق ظاهر نشد. با بیان پیش زمینه ی کوتاه مذکور باید به این نکته اشاره کرد که در مطلب پیش رو قصد پرداختن به نکات تازه ای از این دو مجموعه ی نام آشنا را داریم. بنا بر این اگر جزو علاقمندان مجموعه بازی های Call of Duty هستید پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

شاید بتوان ادعا کرد که به غیر از عناوین شناخته شده ی ورزشی که به شکل سالیانه به بازار بازی های کامپیوتری عرضه می شوند، سری Call of Duty یکی از معدود مجموعه هایی است که هنوز هم به شکل سالیانه در اختیار علاقه مندان سبک شوتر اول شخص قرار می گیرد و به قول عامیانه در این راه کم نیاورده است! البته با ورود رسمی به نسل جدید بازی های کامپیوتری و با توجه به وقت گیر تر شدن و پرخرج تر شدن فرآیند ساخت بازی های کامپیوتری در نسل هشتم صاحب امتیاز سری Call of Duty یعنی شرکت اکتیویژن چیزی حدود سه سال پیش به تایید این نکته پرداخت که از این پس سری بازی های Call of Duty چرخه ای سه ساله را طی خواهند کرد و به شکل متناوب توسط سه استودیوی Infinity Ward ، Treyarch و Sledgehammer ساخته خواهد شد. این در حالی است که تا پیش از آن و پس از ورود دنیای Call of Duty به نسخه های یک در میان Modern Warfare ، فرآیند تولید نسخه های جدید این سری چرخه ای دو ساله را طی می کرد و در واقع شماره های مختلف مجموعه بازی های Call of Duty توسط دو استودیوی Infinity Ward و Treyarch تولید می شد (در این میان استودیو Sledgehammer نیز هر از گاه به یاری آن ها می شتافت و گوشه هایی از کار را به دست می گرفت). حال اعضای استودیو Infinity Ward به تایید این نکته پرداخته اند که نسخه ی بعدی سری Call of Duty (که در پاییز سال جاری میلادی منتشر خواهد شد) در حال ساخته شدن به دست آن ها است و اعضای این استودیو بی صبرانه در انتظار فاش کردن نکات تازه ای از این بازی به سر می برند (البته با توجه به تجربه ی نسخه ی قبلی سری Call of Duty کمی بعید به نظر می رسد که به همین زودی ها شاهد فاش شدن نکات تازه ای در رابطه با این بازی جدید باشیم). استودیو Infinity Ward را در واقع می توان به عنوان خالق اصلی سری Call of Duty و رساندن این مجموعه به جایگاه کنونی آن قلمداد کرد. چرا که علاوه بر نسخه ی اول و دوم این مجموعه ، سه گانه ی جریان ساز Modern Warfare نیز به دست اعضای این استودیو ساخته شده است. در این میان آخرین نسخه ای از سری Call of Duty که به دست اعضای استودیو Infinity Ward ساخته شد بازی Call of Duty: Ghost بود که شاید بتوان به نوعی آن را کم فروغ ترین اثر ساخته شده به دست اعضای این استودیو قلمداد کرد. بنا بر این با توجه به چرخه ی جدید و سه ساله ای که شرکت اکتیویژن برای تولید نسخه های تازه از سری Call of Duty تعیین کرده است، این بار نوبت خالقان اصلی سری مذکور بود تا شانس خود را بار دیگر برای تسخیر قلب های علاقه مندان به این مجموعه ی پر هوادار امتحان نمایند. بنا بر اعتقاد سران اکتیویژن این تصمیم به منظور تمرکز هر چه بیشتر هر کدام از سه استودیوی مذکور برای تولید بی عیب و نقص نسخه های جدید سری Call of Duty و پشتیبانی همه جانبه از آن ها (در قالب بسته های الحاقی) اتخاذ شده است و در ادامه ی کار هم به همین شکل منظم ادامه خواهد داشت. بر این اساس نسخه ی سال آینده ی سری Call of Duty توسط سازندگان بازی Call of Duty: Advance Warfare یعنی اعضای استودیو Sledgehammer ساخته خواهد شد. اثری که بر اساس اخبار موجود مراحل ساخت آن از هم اینک آغاز شده است و به نظر می رسد که درجه ی قابل توجهی از واقع گرایی را در ساختار اصلی خود خواهد گنجاند.

 dead-island

همان گونه که در بخش نخست متن پیش رو به آن اشاره شد پس از ارائه ی اطلاعاتی در رابطه با نسخه ی جدید از سری Call of Duty به سراغ ذکر نکات مربوط به نسخه ی جدید از سری Dead Island می رویم. در نسل گذشته استودیو Techland با ساخت دو نسخه ی مجزا از مجموعه بازی های Dead Island (که در واقع یک IP کاملاً جدید در دنیای بازی های کامپیوتری به شمار می رفت) با اتکا بر وِیژگی هایی نظیر تمرکز بر بازی چند نفره و استفاده از محیط Open World در ساختار گیم پلی ، برای اثر گذاری هر چه بیشتر بر بازی های زامبی محور و جلب نظر طیف وسیعی از علاقمندان آثار مشابه به سوی خود، خیز بلندی برداشته بود. با این حال هر دو عنوان از سری Dead Island (که توسط استودیو Techland ساخته شده بودند) از نقاط ضعفی در ساختار خود رنج می بردند که اجازه ی تبدیل شدن آن ها به شاهکاری قابل توجه در عناوین زامبی محور را از آن ها می گرفت. اگر چه اعضای استودیو Techland موفق شدند از تجربیات خود در نسل قبل نهایت استفاده را ببرند و در نسل حاضر با پوشش دادن نقاط ضعف اصلی سری Dead Island اثری پر مخاطب در سبکی مشابه به نام Dying Light را به مخاطبان خود عرضه نمایند، اما سرنوشت نسخه ی بعدی از سری Dead Island یعنی بازی Dead Island 2 همچنان مبهم به نظر می رسد. در واقع پس از اتفاقاتی که در جریان تولید این بازی به وجود آمد و سرنوشت دومین عنوان شماره دار از سری Dead Island را پا در هوا گذاشت ، کمتر کسی از هواداران این مجموعه نسبت به عرضه شدن نسخه ای تازه از سری Dead Island امیدوار بود. اما به نظر می رسد که هواداران سر به نیست کردن گروهی زامبی های خطرناک در جزیره های دور افتاده و گرمسیری به زودی می توانند شاهد معرفی نسخه ی جدیدی از سری Dead Island باشند. البته این نسخه ی جدید، به هیچ وجه بازی Dead Island 2 نیست و اثری است که از آن تحت نام Dead Island Retro Revenge یاد می شود. البته فرآیند ساخت این بازی هنوز توسط ناشر و سازندگان آن تایید نشده است و در این میان منبعی که خبر ساخته شدن این بازی را بازتاب داده است وب سایت دولتی رده بندی بازی های کامپیوتری در استرالیا به شمار می رود. وب سایت معروفی که پیش از این نیز خبر ساخته شدن نسخه ی جدید از مجموعه بازی های لاک پشت های نینجا را برای نخستین بار از طریق رده بندی سنی این بازی بازتاب داده بود. حال همین مسئله در رابطه با نسخه ی جدید از سری بازی های Dead Island نیز تکرار شده است و وب سایت مذکور بازی Dead Island Retro Revenge را با رده بندی سنی M یا بزرگسال به ثبت رسانده است. اما فارغ از رده بندی سنی این بازی که با توجه به ویژگی های موجود در سری بازی های Dead Island کاملاً عادی جلوه می کند، نکته ی جالب قضیه ثبت شدن نام کمپانی Koch Media به عنوان ناشر اصلی این بازی است. در واقع کمپانی مذکور کمپانی مادر شرکت Deep Silver (ناشر نسخه های پیشین سری Dead Island و همچنین عنوان ناکام Dead Island 2) محسوب می شود که بر طبق شواهد امر این بار خود آستین ها را بالا زده و راس امور را به دست گرفته است. شاید مشکلاتی که در روند ساخت بازی Dead Island 2 به وجود آمد کمپانی Koch Media را بر آن داشته تا خود به طور مستقیم (و به جای شرکت Deep Silver) پا به میدان بگذارد و سر و سامانی به اوضاع نا به سامان مجموعه بازی های Dead Island بدهد. از آن جا که اعضای استودیو Techland هم اکنون به پشتیبانی از بازی Dying Light و تولید بسته های الحاقی مفصل برای این بازی مشغول هستند ، کار تولید بازی Dead Island Retro Revenge این بار به استودیو Empty Clip Studio محول شده است. استودیویی نسبتاً ناشناخته که کارنامه ی کاری اعضای آن تنها به تولید چند بازی کوچک با ساختار کژوال محدود شده و در واقع اعضای این استودیو اثر چندان شاخصی را در رزومه ی کاری خود ندارند. گفتنی است که هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از بازی Dead Island Retro Revenge و زمان انتشار آن در دست نیست. اما بر اساس موارد به ثبت رسیده در وب سایت استرالیایی مذکور این بازی یک اثر چند پلتفرمی محسوب می شود که به احتمال فراوان برای تمامی پلتفرم های اصلی نسل حاضر عرضه خواهد شد.          

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید